*sebuah pengenalan*

ini juga blog aku.

tapi...

di sini sarat bahasa jiwa. kamu mahu tahu mengapa?
kerana ada tikanya jiwa aku yang ingin berbicara.
bagi kalian mungkin sama..ianya tetap bicara dari aku
tapi bagi aku beda
bila rasa aku yang berbicara..ianya adalah tentang zahir
dan bila jiwa aku yang berbicara..ianya secara batin

dan ada kisahnya yang perlu aku sampaikan secara bersahaja
dan ada yang perlu ku kisahkan dengan bahasa bermuslihat

biar dua biji mata itu melihat, naluri membaca dan mata hati menterjemah
bahasa di sini mengajar kalian berdikari
rasa di sini melatih kalian menginterpretasi

biar otak kalian bekerja dan tidak hanya bersantai semata.

Comments

  1. assalamualaikum...
    sy ade nampak awk komen kat blog org lain tetang nama nisbah tu, maksud name sy pn nisbah gak,
    sy pn tr cari2 maksud nisbah tu, kalau awk tau kongsi2 la k hehe...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts